USEK

Gyttorps ridklubbs ungdomssektion

Ungdomssektionen anordnar aktiviter för barn och ungdommar mellan 0-26 år, såsom, klubbtävlingar, pay&jump, stallfritids med mera.

Det mesta läggs upp på hemsidan men för att inte missa något så kika på Instagram grkungdomssektion och Facebook.

Om du vill komma i kontakt med oss i ungdomssektionen når du oss på vår mail:

usk.grk@gmail.com

Flicka som flätar en ponnys man

Om du vill engagera dig i ridskolan, men inte sitta i en styrelse, kan du läsa mer om vår Ledartrappa.

I ledartrappan kan man bland annat bli stallvärd och skötare.

Vad gör USEK?

Alla klubbar som är anslutna till Svenska ridsportförbundet måste ha en ungdomssektion och där är du under 26 år välkommen (Svenska Ridsportförbundet, 2022).

USEK är en förkortning av ungdomssektion och består av alla medlemmar i ridklubben som är under 26 år.

USEK har en egen styrelse, egen ekonomi och GRKs USEK har en egen häst. USEK är en viktig del av klubben där unga får en chans att växa, utvecklas och finna en gemenskap med andra hästintresserade barn och unga.

På vår nyhetssida under taggen USEK kan du läsa mer om till vad USEK hittar på.

Medlemmar i mössor med klubbmärket
De yngsta barnen på Gyttorps Ridklubb får hjälp av sina föräldrar i ridhuset

USEKs häst Lucky

Aktiviteter som USEKs styrelse ordnar hittar du