Med din hjälp kan vi hålla cafeterian öppen

Hej alla nya och gamla medlemmar!

Hoppas att ni har haft en lika bra sommar som våra hästar har haft!

Vi skulle vilja göra det ännu mer trivsamt på ridklubben och nästa steg för det är att vi tänkte börja ha cafeterian öppet måndag-torsdag samt på lördagar.

Perfekt nu till hösten där man kan ta en fika tillsammans efter lektionen eller för föräldrarna som vill värma sig med en kopp kaffe till hösten.

För att det ska vara möjligt så behöver vi en medlemsinsats varje år. Så det enda du som medlem behöver göra är att stå i cafeterian ca 1–2 gånger/per år och baka/köpa något att sälja under tiden du står där.

Av den lilla insatsen så kan vi hålla cafeterian öppen under alla lektionsdagar och skapa en mysig oas för våra befintliga och blivande medlemmar.

Det kommer att finnas ett ”schema” på anslagstavlan i stallet där du som elev kan skriva upp dig på vilken dag du vill stå i cafeterian (det behöver inte vara din riddag, det kan vara en förälder eller annan person som står i ditt ställe). Det kommer att finnas en ”manual” för hur det går till med betalning, städning osv.

Icke ridande medlemmar (privatryttare, styrelsemedlemmar, stödmedlemmar) på ridskolan kommer att kunna göra sin insats på andra aktiviteter utanför den ordinarie verksamheten såsom – tävlingar, kurser, träningar osv.

Med hopp om en trivsam stund för oss alla i cafeterian!

Cafeteriarådet

Alexandra Färd alexandra.fard@gmail.com